L’EMMONA 2015 a Sant Joan de les Abadesses ha estat la protagonista aquest passat cap de setmana. La prova del Ripollès, que celebrava la sisena edició, ha organitzat per primera vegada una gran ‘ultratrail’ de 172 quilòmetres, amb 22 cims i 24.000 metres de desnivell acumulat que els participants havien de recórrer en un màxim de 48 hores. És la primera prova de la categoria de les 100 milles que es disputava a Catalunya i que té com a referència la mítica prova del Mont Blanc.
A part de la gran ‘ultratrail’ hi ha dos recorreguts de menys quilòmetres però també molt durs. L”ultratrail’ de 123 quilòmetres, que passava per Vallter 2000, i la ‘Trail’, de 66, que substituïa la marató i que finalitzava a Planoles.
Pel que fa a la consecució dels resultats el ripollès Roger Viñas es va imposar a la Gran Ultra de l’Emmona que es va haver de neutralitzar a Campdevànol degut a les adverses condicions meteorològiques i quan portava 150 de 172 quilòmetres. Amb tot el ripollès va voler escenificar l’arribada a Sant Joan de les Abadesses i va creuar la línia d’arribada complint el que era el seu gran somni de la temporada. Viñas va dominar de forma clara la prova fins que va haver de ser neutralitzada. En categoria femenina la guanyadora va ser Gemma Avellí que va ser neutralitzada a Planoles quan es portaven 100 quilòmetres de cursa.
A la Ultra Trail que tampoc es va poder completar el guanyador va ser el també corredor del Ripollès Pol Bertran que va ser neutralitzat també a Campdevànol. En categoria femenina es va imposar Mariona Masanas.
Finalment a la prova Trail que enguany s’acabava per primer cop a Planoles i la única que no va ser neutralitzada i es va poder dur a terme amb l’itinerari previst el guanyador va ser el ripollès Marc Carós mentre que en categoria femenina es va imposar Núria Ferrer, amiga nostra! Des d’aquí una abraçada immensa a aquesta gran crack que dia a dia fa que qualsevol repte sigui al seu abast i no tingui sostre!!!
Des de l’organització lamentaven el fet d’haver de neutralitzar la prova però consideraven que el més important era preservar la salut dels participants i de tota la gent que formava part de la logística dels avituallaments. L’Emmona 2015 és possible gràcies a la passió d’uns 500 voluntaris i la implicació dels municipis de Sant Joan de les Abadesses, Pardines, Planoles i Campdevànol.
Des d’ADNEEC vam ser presents des de la nostra carpa on acollíem les sensacions d’alguns corredors, aquí us deixem alguns comentaris sobre el que van viure:
“Soc corredor de la trail, i crec que la decisió de neutralitzar la cursa va ser la correcta, els temps era molt inestable i no havia garanties de millora. Sóc dels 30 o 40 corredors que ens va caure calamarssa arribant a Bastiments, primer com grans d’arròs i després com cigrons durant mes de mitja hora, gens agradable com us podeu imaginar!! Quan van arribar al cim de Bastimmets, ens varen dir que la cursa era neutralitzada”
“Cursa molt dura, maca i 100×100 recomenable, i l’any que ve la tornaré a intentar fer segur!! Si la metereologia ens deixa, és clar”
“Sóc dels 5 últims que vam abandonar l’alta muntanya ahir, poc abans ho feien companys que portaven 24 hores a més de 2700 metres, com els controls de Finestrelles, Eina, Infern, Freser, Bastiments o Puigmal, algú que no ha fet mai alta muntanya, que ahir n’hi havien, pot criticar la decisió, però algú que n’hagi fet o estigués ahir a la carrera, no pot dir que hagi estat una mala decisió, a l’hora de marxar de dalt el temps encara es va complicar més del què ja estava, amb tempesta elèctrica, jo vaig baixar gairebé una hora abans del previst, tot i tancar Vallter una horari mitja abans del tall, si els que es van quedar a Vallter haguèssin passat el problema hagués sigut majúscul, tenint gent a l’aresta entre Pic de Feser i el de l’Infern, en condicions inhumanes. Parleu amb els darrers a passar l’Infern, mai millor dit, us explicaran per què es va acabar la carrera llavors.”
Relats de corredors que aquest passat cap de setmana han set herois i heroïnes on han desafiat al màxim les inclemències del temps i s’han esforçat al màxim per arribar finishers de l’EMMONA en les millors condicions.
Pots arribar a la cursa amb una gran preparació, moltes hores d’entrenament, portant tenint una logística alimentària i mesures ergonutricionals perfectes. Però totes les persones que practiquen muntanya saben perfectament que hi ha molts moments que ella per naturalesa i per el que representa cal fer-li cas i respectar-la. La seguretat és el primer i hi ha molts dies per poder fer aquest recorregut. L’any que bé més i millor.
Des d’ADNEEC estem encantats de poder col.laborar una any més amb l’EMMONA! Fins la propera.
GALERIA de FOTOS: http://www.naciodigital.cat/naciomuntanya/galeria/247
El primer resum del que ha estat aquesta Emmona
Equip ADNEEC